klanten waarderen ons 4,8 uit 5 ⭑⭑⭑⭑⭑
Offerte aanvraag

Zoekmachine submissie is niet noodzakelijk

23 januari 2016

Zoekmachine submissie is vaak genoeg niet nodig, omdat de meeste zoekmachines pagina's en website vanzelf vinden en opnemen in hun bestand. Google en alle andere grote zoekmachines vinden nieuwe websites door middel van hun crawlers die ze afsturen op websites. Dus in feite zou je pagina al gemakkelijk geregistreerd worden als deze gelinkt is aan een pagina die al geregistreerd is. Inkomende links of te wel backlinks zijn heel erg belangrijk voor SEO. Als de inhoud van je website interessant is zullen andere websites deze inhoud delen en dat werkt dan weer positief bij Google’s pagina plaatsing.

Het indienen van je site bij de zoekmachines is verder geen probleem. Op zich kost het maar 5 minuten werk, als je alleen bij de grote spelers wil indienen. Submissie bij Bing, Yahoo, MSN en Google is gratis. En toch vragen vele SEO bedrijven een bedrag voor zoekmachine submissie. Dit is onnodig en wij adviseren dat je zulke bedrijven vermijd.

Internet marketing is net als op reis gaan met een map. het vergt veel voorbereiding zodat het een kans van slagen heeft. Als je op reis gaat zonder een map en een plan is de kans dat je verdwaald veel groter, zo ook bij internet marketing. Zonder planning en onderzoek zal je nooit echt succesvol je product verkopen. Je zal dan net als bij de reis verdwaald raken en niet meer weten hoe het op te pakken. Daarom hebben wij hier enkele goede tips voor je opgenoemd die je kunt gebruiken om zo je map op te bouwen binnen de internet marketing wereld.

  1. Het kiezen van een doelgroep is heel belangrijk, mensen gaan vaak de fout in om eerst een product te maken en daarna te gaan zoeken naar mensen die interesse hebben in hun product. Het beste is om te starten vanuit een concept. Kies eerst een markt en daarna een product. Alleen als je al een doelgroep hebt is het wijs om een onderneming te starten. Want je hebt in feite niks aan 1000 bezoekers per dag die toch niks kopen, dan heb je liever 10 bezoekers per dag die wel iets kopen.
  2. Als je al een doelgroep hebt dan ga je een product ontwikkelen voor deze doelgroep. Je kan dat op 3 manieren doen die vrijwel altijd effectief zijn.
    a. Je kan bijvoorbeeld je eigen exclusieve product ontwikkelen. Doe je dat dan kan je zelf de prijs bepalen en vervolgens je product door verkopen. Je kan dan affiliate programma’s opzetten, etc.
    b. Je kan de rechten van een product opkopen. Stel iemand heeft een product ontwikkeld die ze gewoon in de schappen aanbieden en nog niet online, dan kun je altijd onderhandelen en de online rechten opkopen en dit product online verkopen. Jullie kunnen dan afstemmen als jullie de  winst delen of als je hem afkoopt en exclusieve online rechten hebt.
    c. Je kan ook lid worden van een affiliate programma. Alhoewel dit een handige optie is biedt het wel niet dezelfde provisie als wanneer je zelf exclusieve rechten hebt van een product. Kies altijd een affiliate product waar je doelgroep echt niet zonder kan.
  3. Maak een Unique Sellling Position (USP) aan voor het produt dat je wilt verkopen. Probeer altijd uniek te zijn en andere bedrijven niet na te apen, als je dit doet kan de klant er makkelijker voor kiezen bij een andere verkoper te gaan. Probeer je echt te onderscheiden van je online concurrentie.
  4. Als je de eerste 3 stappen helemaal hebt uitgewerkt, dan is de volgende stap het kiezen van een Domein Naam en Hosting pakket. Zoek een naam uit die makkelijk aanslaat en ook kort en krachtig is, probeer spaties, spellingfouten etc te vermijden in het domeinnaam. het kan ervoor zorgen dat mensen de juiste domeinnaam verkeerd intypen en wellicht op een andere website terecht komen in plaats van die van jou. Je kune bij verschillende goede hosting bedrijven geweldige pakketten krijgen denk dan aan Virtualis en Hostgator.
  5. Deze is een belangrijke waar het vaak mis gaat! Een Klant Vriendelijke Site maken is heel belangrijk. Als je een fultime online ondernemer wilt zijn is het goed om zelf te leren hoe je een website kan ontwerpen en onderhouden. Het zal echt besparen, want elke keer iemand inhuren om de site te optimaliseren zal ook wel geld kosten. Bij het ontwikkelen van de site is het heel belangrijk dat je de klant altijd in gedachtete door een professional te laten doen. houdt. Maak het mogelijk online te kunnen betalen en zorg er ook voor dat de links makkelijk te bereiken en begrijpen zijn. Het is gebleken dat de meeste surfers niet verder kijken dan de eerste pagina, dus moet de informatie over je product daar al beschikbaar zijn.
  6. Wil je verkeer en verkoop boosten geef dan gratis dingen weg. Dit is meestal een heuse trekpleister en mensen komen er ook echt op af. Probeer daarom altijd een soort “freebie” product te bedenken die je zomaar weggeeft.
  7. Maak je eigen opt-in email lijst, dit is een soort welkomsbrief  of nieuwsbrief die bij elke aanmelding verstuurd wordt. Maar je kan het ook zodanig optimaliseren dat je elke week of 2 weken een nieuwsbrief opstuurt  met tips etc.

Lees ook 

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van de eenmanszaak ‘Blue Bloq’, gevestigd te Houten en kantoorhoudende te Groeneweg 162 U 3981 […]

Read More
Wat maakt een website goed?

Wie een website bouwt of laat bouwen, wil daar natuurlijk zo veel als mogelijk uithalen. […]

Read More
Moet ik webdesign uitbesteden?

Eén van de eerste vragen die men zichzelf bij de wens voor een nieuwe website […]

Read More
Heeft webdesign invloed op SEO?

Een goede website ziet er niet alleen strak en verzorgd uit, maar voldoet ook aan […]

Read More
Waarom moet mijn website responsive zijn?

In de laatste jaren is het gebruik van de smartphone explosief gestegen. Steeds meer mensen […]

Read More
Is het design van je website belangrijk?

Het belangrijkste doel van een website is doorgaans het aanbieden van diensten, het verkopen van […]

Read More
Open-source eCommerce software

Er zijn verschillende open-software pakketten waarmee je een webshop kunt inrichten. Echter het gevaar met […]

Read More
Hoe ontwerp je een bedrijfslogo?

Een logo, ook wel een beeldmerk genoemd, is een herkenbare grafische uiting waarmee men een […]

Read More
Criminelen en spyware op het internet

Een tijdje geleden ontving Emilio, een 16 jaar oude MBO leerling, ongevraagd een mail bericht […]

Read More
Het belang van een gerichte SEO strategie voor Startups

Het uitvoeren van een goede SEO strategie is cruciaal voor het succes van een jonge […]

Read More

Sparren over betere
online vindbaarheid

© 2009 - 2021 internetinbeeld.nl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram