Wie een website bouwt of laat bouwen, wil […]
In Nederland staan we aan de vooravond van een enorme verandering in de markt voor online kansspelen. Het komende jaar zal de nieuwe Wet Kansspelen op afstand in werking treden waardoor de Nederlandse markt ook bereikbaar wordt voor buitenlandse aanbieders. Het beperkte aantal legale aanbieders, dat op dit moment actief is in de markt, bezitten eigenlijk een monopolistische positie. Echter door de komst van nieuwe en vooral concurrerende aanbieders zullen zij hun marketing strategie ingrijpend moeten veranderen.
Op het gebied van Search Engine optimalistie (SEO) zullen zij direct al hevige concurrentie ondervinden van de nieuwkomers in de Nederlandse markt. Deze nieuwe concurrenten, meestal grote internationale aanbieders, hebben een enorme voorsprong als het gaat om online marketing. In de bestaande situatie kan biedt de monopolie positie een garantie voor een uitstekend resultaat als het gaat om de zoekresultaten van Google. Echter om de Nederlandse consument te blijven bereiken zullen de bestaande aanbieders hun SEO strategie moeten aanpassen omdat men anders vervalt in een soort roulette met free spins bonus.
De huidige Nederlandse markt voor online kansspelen is eigenlijk een gesloten markt waarbinnen een klein aantal aanbieders actief zijn. De grootste reden hiervoor is dat de huidige wetgeving geen mogelijkheden biedt voor een liberalisering van de markt. Sterker nog: Het aanbieden en het promoten van online kansspelen is onder de huidige wetgeving uitdrukkelijk verboden. Door de invoering van de nieuwe wetgeving zullen nieuwe aanbieders zich op de Nederlandse consument gaan richten en moeten bestaande aanbieders een geheel nieuwe marketing strategie gaan hanteren. Kortweg: Het Nederlandse landschap voor online kansspelen zal het komende jaar een enorme verandering ondergaan. Dit biedt natuurlijk uitstekende kansen voor marketing bureaus die gespecialiseerd zijn in SEO marketing maar ook voor de affilates die over een betrouwbare database met de juiste doelgroep beschikken.
De huidige Nederlandse markt heeft een gesloten karakter waarbinnen een aantal monopolistische aanbieders al jaren actief zijn. Het gevolg hiervan is dat deze aanbieders een lokale SEO strategie hebben ontwikkeld waarmee men de Nederlandse consument optimaal kan bereiken. Echter door de liberalisering van de markt zullen de nieuwe spelers (concurrenten) hun invloed doen gelden op deze SEO strategie. Men verwacht dat bij het in werking treden van de nieuwe wetgeving grote internationale aanbieders zoals Betson, 888 holdings, Bwin en Unibet de Nederlandse markt zullen betreden. Deze aanbieder hebben de beschikking over een uitstekende SEO strategie waarmee men de doelgroep ook heel gericht kan benaderen. Deze internationale aanbieders zullen naar alle waarschijnlijkheid gaan samenwerken met Nederlandse affiliates zodat zij direct kunnen beschikken over een kwalitatieve database. De combinatie van deze internationale aanbieder en zijn Nederlandse affiliate zal in staat zijn om in korte tijd een slagvaardige en doelgerichte SEO campagne te lanceren. Hiermee zullen zij een enorme voorsprong kunnen boeken op de huidige aanbieders die in de Nederlandse markt actief zijn.
In Nederland zijn veel websites die informatie bevatten over de grote internationale aanbieders van online kansspelen (Meestal casino’s). Deze sites genereren inkomen als de website bezoeker gebruik maakt van een directe link naar het betreffende casino. Deze affiliates beschikken meestal over een globale database waarmee de grote internationale aanbieder niet veel kan doen. Hiernaast zijn er in Nederland ook veel sites te vinden die online spelletjes aanbieden. Binnen het assortiment spelletjes zijn meestal ook meerdere casino spellen te vinden zoals roulette, poker of dobbelspelletjes. Vooral deze sites zullen voor de grote internationale aanbieders zeer interessant zijn omdat zij dan snel kunnen beschikken over een database met Nederlandse consumenten die geïnteresseerd zijn in online kansspelen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Spelpunt.nl, Spelletjes.nl, Spele.nl en Funnygames die nu al hoog scoren als het gaat om SEO marketing. Door het aangaan van een samenwerking met deze spelsites zullen de grote internationale aanbieders snel voet aan de grond kunnen krijgen in de Nederlandse markt. Deze spelsites zullen voor de grote internationale aanbieders dus zeer waardevol zijn!
Bij het in werking treden van de Wet Kansspelen op afstand zal het Nederlandse landschap voor online kansspelen ingrijpend veranderen. Niet alleen zullen nieuwe aanbieders hun opwachting gaan maken, maar zullen bestaande aanbieders hun marketing strategie drastisch moeten aanpassen. Hiernaast zullen een aantal Nederlandse spelsites waarschijnlijk in handen komen van grote internationale aanbieders. De betreffende spelsites zijn een prima platform om te adverteren en bieden een uitstekende kwalitatieve database. Alleen al door het plaatsen van een eenvoudige link op deze spelsites worden al duizenden consumenten uit de doelgroep bereikt. Hiernaast kan men dan ook een gerichte marketing campagne lanceren (Mail, Adverteren enzovoorts) waarmee men werkelijk duizenden geïnteresseerde consumenten direct kan bereiken. Het gevolg: Tegen het einde van 2017 zal de Nederlandse markt voor online kansspelen drastisch zijn veranderd!
Het belangrijkste doel van een website is doorgaans […]
Er zijn verschillende open-software pakketten waarmee je een […]
Het uitvoeren van een goede SEO strategie is […]
In Nederland staan we aan de vooravond van […]