Wie een website bouwt of laat bouwen, wil […]
SEO is geen exacte wetenschap. Dit wordt duidelijk wanneer we SEO en branding in een strategie proberen te incorporeren. Dit proces is kieskeurig op zijn zachtst gezegd. Aan de ene kant, gaat SEO over de plaatsing van zoekwoorden en zinnen. Aan de andere kant, gaat branding over loyaliteit en bedrijfscultuur. Integratie van beide kanten verdunt de bekendheid van beide. Maar het elimineren van de ene of de andere past niet in strategische en marketing doelstellingen.
Nogmaals, moet worden benadrukt dat SEO een guideline is in plaats van een exacte wetenschap. Dat gezegd hebbende, de volgende aanbeveling kunnen worden gebruikt voor beide zijden van de vergelijking. In het algemeen zal je op internet eerst middels sleutelwoorden en uitdrukkingen (dwz SEO) de eerste aanzet geven tot bekendheid van je product, terwijl de bedrijf branding later in de ontwikkeling bij komt kijken.
De redenering is vrij eenvoudig. In het begin kent niemand de naam van jouw bedrijf, maar misschien zijn ze op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Met andere woorden, je wilt zoekwoorden en zinnen die zich richten rond jouw aanbod in plaats van rond jouw bedrijf. Zo kan je loyaliteit en geloofwaardigheid op bouwen, branding wordt dan steeds belangrijker. Het is op dit punt dat je om de relatie met klanten te versterken en inboezemen branding inzet om het vertrouwen in jouw merk te uiten.
Een laatste gedachte over branding: als een zoeker de naam van jouw bedrijf intypt, zullen ze waarschijnlijk de website vinden. Dit is grotendeels te wijten aan tekst en back-links verbindingen. Daarom is het optimaliseren van de naam van het bedrijf middels SEO heel belangrijk.
Het belangrijkste doel van een website is doorgaans […]
Er zijn verschillende open-software pakketten waarmee je een […]
Het uitvoeren van een goede SEO strategie is […]
In Nederland staan we aan de vooravond van […]